Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Ogólnopolski Konkurs Literacki dla Dzieci i Młodzieży towarzyszy co roku Poznańskim Targom Książki i organizowany jest przez Polskie Towarzystwo Wydawców Książek, Wydawnictwo Miejskie Poznania oraz Polskie Radio Poznań. Jego celami są: promocja literatury i czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży, rozwijanie  gustów i badanie preferencji czytelniczych uczniów, a także kształtowanie nawyków czynnego, samodzielnego udziału w kulturze. 

Do 10 stycznia 2019 roku na konkurs literacki z terenu całej Polski wpłynęło ponad 600 prac, w tym w grupie kl. V-VIII – 347 listów. Podczas Poznańskich Targów Książki, które miały miejsce w dniach od 1 do 3 marca 2019 roku na terenie Międzynarodowych Targów  Poznańskich, ogłoszono wyniki konkursu.

Biorąc pod uwagę dobry język, ciekawe podejście do tematu, oryginalność oraz samodzielność wypowiedzi Jury postanowiło nagrodzić książkami i dyplomami prace 24 uczniów w kategorii klas V-VIII. Laureatem Ogólnopolskiego Konkursu Literackiego został uczeń klasy VIIIA, Bartosz Żołnowski, który napisał list do polskiego noblisty - Henryka Sienkiewicza. Serdecznie gratulujemy sukcesu i zapraszamy do lektury. www.spchalin.pl

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

turniej 10str    W roku szkolnym 2018/2019  Szkoła Podstawowa w Krojczynie realizowała projekt pt. „Potęga umysłu” w ramach I edycji Programu Grantowego „Moje miejsce na Ziemi”  Fundacji „ORLEN – DAR SERCA”. Wytypowano projekty, które przyczyniły się do pozytywnych zmian w lokalnym środowisku, zaangażowały w działania mieszkańców, a także wyróżniały się oryginalnością pomysłu. Spośród 1135 złożonych na konkurs wniosków z całej Polski wybrano 293 projekty do dofinansowania, w tym nasz napisany przez nauczycielkę Agnieszkę Kołodziejską. Na jego realizację trzymaliśmy 5 000 zł.
    Coraz więcej dzieci jest nadmiernie pobudliwych i ma trudności z koncentracją, co nie sprzyja osiąganiu dobrych wyników w szkole, a to odbiera motywację, rodzi frustrację i zniechęca do pracy. Projekt „Potęga umysłu”, miał na celu poprawę jakości życia i wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci ze specjalnymi trudnościami w nauce, głównie z zaburzeniami koncentracji, poprzez zastosowanie w terapii nowoczesnej technologii treningu umysłu EEG Biofeedback z innowacyjnymi pomocami dydaktycznymi sterowanymi wyłącznie falami mózgowymi. Ich zastosowanie teraz i w przyszłych latach szkolnych wspomoże rozwój intelektualny, rozwinie zdolność logicznego myślenia, poprawi uwagę, koncentrację i przyswajanie wiedzy.  Dzięki terapii EEG Biofeedback dzieci rozwijające się wolniej mogą dogonić swoich rówieśników, lepiej funkcjonować w sytuacjach życiowych, dzieci o nieharmonijnym rozwoju mają szansę osiągnąć rozwój zrównoważony.
     „Potęga umysłu” to projekt, który zakładał też wyremontowanie oraz wyposażenie sali na potrzeby terapii uczniów z zaburzeniami koncentracji, dzięki czemu mogą niwelować swoje deficyty w przyjaznych dla siebie warunkach. Dzięki otrzymanym środkom do pracy z dziećmi możemy wykorzystać m.in. nowoczesne urządzenia i oprogramowanie wykorzystujące technologię odczytu fal mózgowych EEG do sterowania piłeczkami, helikopterem czy bohaterami gier. Najważniejszą i chyba najistotniejszą ich cechą jest to, że aby uzyskać odpowiedni i pożądany efekt należy się całkowicie skoncentrować i wyciszyć w taki sposób, by w zachodzących w mózgu procesach dominowała emisja fal alpha lub betha. Są znakomitym połączeniem zabawy z treningiem umysłu, poprawiają koncentrację uwagi, uspokajają ucząc jednocześnie relaksu, poprawiają zdolność i szybkość myślenia, pamięć, kreatywność. Aby pokazać jak ważna jest umiejętność koncentracji i kontroli umysłu i jak przekłada się ona na poprawę jakości dorosłego życia, w projekt zaangażowaliśmy lokalną społeczność. Zostały przeprowadzone przez specjalistów Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej warsztaty dla wszystkich rodziców pt. „Zaburzenia koncentracji: jak obudzić uwagę?”. Podsumowaniem projektu było zorganizowanie turnieju „Potęga umysłu”, w którym dwuosobowe drużyny dziecko-rodzic rywalizowały o tytuł „Mistrzów Koncentracji”. W zadaniach konkursowych wykorzystaliśmy zagadki logiczne i zakupione urządzenia.
     Od następnego roku szkolnego około 50 uczniów będzie mogło uczestniczyć w zajęciach wykorzystujących elementy terapii EEG Biofeedback i zakupione urządzenia. Bardzo dziękujemy Fundacji „ORLEN – DAR SERCA” za okazane wsparcie i liczymy na dalszą owocną współpracę!

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

DSC 0186str   Przełom marca i kwietnia bieżącego roku był szczególnie pracowity i udany dla działającego w naszej szkole Teatru „Bomba!”. Okres, w którym obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Teatru aktorzy wraz z instruktorem grupy ( Arkadiuszem Wtulichem) uświetnili dwoma spektaklami zaprezentowanymi na Przeglądach Teatralnych w Warszawie i Brześciu Kujawskim.
Występ na pierwszym z nich był wielce znaczący, gdyż grupa, na podstawie wcześniej przesłanej wersji demo, została wyłoniona do ścisłego finału VIII Ogólnopolskiego Przeglądu Przedstawień Anglojęzycznych organizowanego przez CV LO im. Z. Herberta w Warszawie gdzie konkurowała z grupami teatralnymi działającymi w liceach z m.in.: Bydgoszczy, Radomia, Częstochowy, Gdańska czy Przemyśla.
Grupa na deskach Białołęckiego Centrum Kultury zaprezentowała własną adaptację „Wichrowych Wzgórz” E. Bronte – klasykę literatury brytyjskiej, ciepło przyjętą przez profesjonalne jury składające się z zawodowych aktorów i reżyserów teatralnych. Piotr Łabęcki, grający jedną z głównych ról, otrzymał jedno z nielicznych wyróżnień indywidualnych za grę aktorską podczas całego festiwalu.
Zaledwie tydzień później, na XIII Przeglądzie Teatralnym „Maska” w Brześciu Kujawskim, grupa zaprezentowała nagrodzony I miejscem pantomimiczny spektakl „Pętla” w reżyserii opiekuna grupy. Ponadto, Natalia Węsierska - odtwórczyni głównej roli – zdobyła statuetkę za najlepszą kreację aktorską całego Przeglądu. Aktorzy wzbogacili się o 300 zł., a Natalia o bon o wartości 50 zł.
Ukłony i gratulacje! 

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Zrodlo NCBJ 4   4 i 5 kwietnia 2019 r. w Parku Naukowo-Technologicznym w Narodowym Centrum Badań Jądrowych w Świerku odbył się finał XIV edycji ogólnopolskiego konkursu „Fizyczne Ścieżki”. Uczestnicy, zaprezentowali swoje prace i odpowiadali na pytania zadawane przez Jury. Z niesamowitą dumą informujemy, że uczennice Szkoły Podstawowej w Krojczynie: Julia Czachorowska, Alicja Grzybowska i Małgorzata Rękawiecka zajęły II miejsce prezentując wyniki swojej pracy naukowej pt. Ile „waży” Ziemia? Gratulujemy tak wielkiego sukcesu tym bardziej, że wszystkie pozostałe miejsca na podium zajęli uczniowie szkół średnich! Do konkursu przygotowała je nauczycielka fizyki Agnieszka Kołodziejska i koordynator Astrobazy Łukasz Kołodziejski. Organizatorami konkursu są Narodowe Centrum Badań Jądrowych oraz Instytut Fizyki Polskiej Akademii Nauk. Laureaci konkursu otrzymali indeksy na wydział fizyki Uniwersytetu w Białymstoku, Uniwersytetu Jagiellońskiego lub Uniwersytetu Warszawskiego oraz nagrody rzeczowe i finansowe. Uczestnicy finału mieli również okazję zapoznać się z działalnością Instytutu, zwiedzić reaktor jądrowy Maria i Centrum Nauki Kopernik.

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

IMG 20180925 114840drukstr

  25 września w Domu Kopernika w Toruniu odbyła się uroczysta gala wręczenia nagród laureatom VI Wojewódzkiego Konkursu Astronomicznego dla dzieci i młodzieży w przedziale wiekowym od 6 do 20 lat. Konkurs prowadzony był w czterech odrębnych kategoriach. Uczennice klasy III gim Szkoły Podstawowej w Krojczynie – Wiktoria Balcerowska, Julia Czachorowska, Alicja Grzybowska i Małgorzata Rękawiecka w kategorii prace zespołowe „Zgrany Astroteam” zajęły III miejsce! Przygotowały pod okiem nauczycielki fizyki p. Agnieszki Kołodziejskiej i koordynatora Astrobazy p. Łukasza Kołodziejskiego pracę badawczą pt. Śladami Eratostenesa. Celem działań było obliczenie obwodu Ziemi na podstawie pomiarów kąta podania promieni słonecznych, wykonanych własnoręcznie skonstruowanymi przyrządami. Ogromnie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!