Posiedzenie komisji Budżetu i Finansów

W dniu 6 grudnia 2022 roku o godzinie 9:00 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą, ul. Szkolna 1 odbędzie się posiedzenie komisji Budżetu i Finansów. Tematem posiedzenia będzie:

  1. Przedstawienie i omówienie projektu uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Miasta i Gminy na 2023 rok oraz projektu uchwały w sprawie uchwalenia WPF Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą na lata 2023 -2040.
  2. Przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie projektu uchwały budżetu Miasta i Gminy na 2023 rok oraz projektu uchwały w sprawie uchwalenia WPF Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą na lata 2023- 2040.
  3. Opracowanie planu pracy na 2023 rok.

Posiedzenie wszystkich komisji Rady Miejskiej

W dniu 6 grudnia 2022 roku o godzinie 9:30 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą, ul. Szkolna 1 odbędzie się posiedzenie wszystkich komisji Rady Miejskiej.Tematem posiedzenia będzie:

  1. Przedstawienie i omówienie projektu uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Miasta i Gminy na 2023 rok oraz projektu uchwały w sprawie uchwalenia WPF Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą na lata 2023 -2040.
  2. Przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie projektu uchwały budżetu Miasta i Gminy na 2023 rok oraz projektu uchwały w sprawie uchwalenia WPF Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą na lata 2023- 2040.
  3. Przedstawienie i omówienie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2023.
  4. Opracowanie planów pracy przez poszczególne stałe komisje Rady Miejskiej na rok 2023.

Informacja dotycząca dożywiania dzieci w szkole od stycznia 2023 r

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrzyniu nad Wisłą informuje, że od 2 grudnia 2022 roku przyjmowane będą wnioski na dożywianie w szkole w II semestrze roku szkolnego 2022/2023.
UWAGA: Aby dzieci mogły być dożywiane od 2 stycznia 2023 roku wnioski należy złożyć do 15 grudnia 2022 roku. Na wnioski złożone w późniejszym terminie będzie ustalony odrębny okres dożywiania.
Prosimy osoby zainteresowane o zgłaszanie się z kompletem dokumentów. 

Rozporządzenie Wojewody Kujawsko-Pomorskiego w sprawie grypy ptaków

Poniżej zamieszczamy rozporzadzenie Nr 18/2022 Wojewody Kujawsko-Pomorskiego z dnia 5 grudnia w sprawie zarządzenia środków podejmowanych w związku z ryzykiem wystąpienia wysoce zjadliwej grypy ptaków.

Aplikacje mZUS pobrało już 33 tys. osób

Od połowy listopada ruszyła aplikacja mZUS i przez ten krótki czas już 33 tys. razy ściągnięto ją na urządzenia mobilne. Pobrać ją można ze sklepów Google Play i App Store.

Aplikacja mZUS umożliwia szybki dostęp do informacji i wniosków o świadczenia dla rodzin, np. "500 plus" czy "Dobry start". Z aplikacji można skorzystać na urządzeniach mobilnych z systemami operacyjnymi Android i iOS.  Już 33 tysiące urządzeń mobilnych ma zainstalowaną i połączoną z Platformą Usług Elektronicznych ZUS aplikację – informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.
Aktualnie aplikacja mZUS przeznaczona jest dla osób, które mogą skorzystać ze świadczeń dla rodzin. Przy jej wykorzystaniu można złożyć wnioski o świadczenie wychowawcze "Rodzina 500 plus", czyli: DS-R, DS-O, DS-S oraz SW-R i SW-O oraz świadczenie „Dobry start". Przy czym wnioski o 300 plus po 30 listopada można złożyć tylko w sytuacji, gdy dziecko powyżej 20. roku życia uzyska orzeczenie o niepełnosprawności po 30 listopada. W dalszej perspektywie aplikacja zostanie rozszerzona o kolejne świadczenia dla rodzin, czyli o wnioski Rodzinny Kapitał Opiekuńczy (RKO) i dofinansowanie do żłobków (DZ)- dodaje rzeczniczka.
Do tej pory przez aplikację mobilną złożono ponad 1,5 tys. wniosków na ok. 2,1 tys. dzieci, w tym: 628 wniosków „Dobry start" oraz 878 wniosków „500+”.
Osoby, które chciałyby korzystać z aplikacji mZUS muszą mieć swój profil na PUE ZUS i połączyć ją ze swoim profilem ZUS. Proces aktywacji i połączenia aplikacji z profilem PUE został opisany krok po kroku na początkowych ekranach startowych aplikacji. Bez posiadania profilu PUE nie można skorzystać z aplikacji.
Obecnie liczba zarejestrowanych profili na PUE ZUS przekroczyła 10,8 mln.

Krystyna Michałek

regionalny rzecznik prasowy ZUS

w województwie kujawsko-pomorskim

ZUS ostrzega przed oszustami

Do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych dotarły niepokojące sygnały o kolejnych próbach oszustwa „na pracownika ZUS”. Tym razem naciągacze dzwonią i proszą o podanie danych potrzebnych do wypłaty środków z subkonta. W ten sposób chcą wyłudzić informacje, które mogą posłużyć im np. do kradzieży lub zaciągnięcia kredytu.

Oszuści wciąż udoskonalają swoje metody jak wyłudzić dane osobowe, bankowe czy okraść seniorów. Po oszustwach „na wnuczka” czy na „czternastą emeryturę” kolejną metodą naciągaczy jest zachęta do pozyskania pieniędzy z subkonta w ZUS – informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.
Do niektórych placówek ZUS w kraju zaczęli zgłaszać się klienci, którzy odebrali telefon od osoby podszywającej się za pracownika ZUS. Oszuści proszą o podanie danych identyfikacyjnych niezbędnych do wypłaty środków z subkonta. Prawdopodobnie ich celem jest wyłudzenie informacji, które mogą później posłużyć np. kradzieży lub do zaciągnięcia kredytu.
W naszym regionie nie otrzymaliśmy jeszcze takich sygnałów od klientów, niemniej jednak uczulamy szczególnie osoby starsze, aby były ostrożne i nieufne szczególnie podczas kontaktów telefonicznych z nieznanymi rozmówcami - dodaje rzeczniczka.
Należy uważać także na maile, których adresatem jest rzekomo ZUS. Może być w nich informacja m.in. o niedopłacie składek i konieczności uregulowania jej w ciągu 24 godzin. Takie wiadomości mogą zawierać wirusy, dlatego należy je niezwłocznie usunąć.
Co do zasady Zakład Ubezpieczeń Społecznych nie dzwoni do swoich klientów i nie wysyła do nich korespondencji mailowej. Kontakt elektroniczny z naszymi klientami odbywa się wyłącznie w sytuacji, gdy posiadają  już profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS i wyrazili zgodę na taką drogę komunikacji z naszej strony.
Telefony z ZUS-u mogą dotyczyć wezwania na kontrolę zwolnienia lekarskiego lub są związane z prowadzoną w ZUS konkretną sprawą klienta. W ostatnim czasie mogą również mieć związek z przekazaniem wiadomości o obowiązku założenia profilu na   Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Prowadzimy szeroką kampanię informacyjną skierowaną do płatników składek, którzy nie posiadają jeszcze takiego profilu. Informujemy ich telefonicznie lub mailowo o ustawowym obowiązku założenia konta do 30 grudnia. Jednak podczas rozmowy jak i w korespondencji są podane jedynie  informacje ogólne w zakresie obowiązku i sposobu zakładania takiego profilu – tłumaczy Krystyna Michałek.
Ostrzegamy, aby nie podawać swoich danych przez telefon i nie odpowiadać na podejrzane maile, które rzekomo pochodzą z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Jeśli rozmówca lub adresat maila wzbudza nasze wątpliwości, możemy go zweryfikować w najbliższej placówce ZUS bądź telefonicznie poprzez Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem: 22 560 16 00. O każdej próbie oszustwa należy niezwłocznie powiadomić policję.

Krystyna Michałek

regionalny rzecznik prasowy ZUS

w województwie kujawsko-pomorskim

Zapraszamy przedstawicieli organizacji pozarządowych do współpracy przy ocenie ofert w ramach prac komisji konkursowych - Przedłużamy nabór do 15 grudnia.

Szanowni Państwo - Przedłużamy nabór do 15 grudnia.

W związku z ogłoszeniem przez samorząd województwa kujawsko-pomorskiego otwartych konkursów ofert na zadania publiczne realizowane w latach 2023-2025 zapraszamy przedstawicieli organizacji pozarządowych do współpracy podczas prac komisji konkursowych powołanych do oceny ofert w otwartych konkursach ofert ogłaszanych w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Prosimy o zgłaszanie kandydatur do pracy w komisjach do dnia 15 grudnia 2022 r. do Biura Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi na formularzu (do pobrania poniżej). Formularze prosimy przesłać pocztą elektroniczną lub tradycyjną (dane adresowe podane są w formularzu).
Informujemy, że praca w komisjach ma charakter społeczny. Członkowie komisji spoza Torunia otrzymują zwrot kosztów podróży w wysokości odpowiadającej cenom biletów PKP lub PKS. Zadaniem członków komisji jest ocena ofert konkursowych i uczestnictwo w posiedzeniu lub posiedzeniach komisji. Posiedzenia komisji odbywają się w Urzędzie Marszałkowskim w Toruniu w godzinach pracy urzędu, bądź w wyjątkowych przypadkach w sposób zdalny.
Członkowie komisji nie mogą być powiązani z organizacjami składającymi ofertę w danym konkursie, tj. nie mogą być ich członkami, wolontariuszami, pracownikami ani pozostawać w takich relacjach, które mogłyby wywoływać podejrzenie o stronniczość.
Wyboru kandydatów do komisji dokonają przedstawiciele Rady Działalności Pożytku Publicznego Województwa Kujawsko-Pomorskiego. O wynikach naboru kandydaci zostaną powiadomieni niezwłocznie.
W przypadku pytań prosimy o kontakt z Biurem Współpracy z  Organizacjami Pozarządowymi Urzędu Marszałkowskiego pod numerami telefonów podanymi na stronie internetowej ngo.kujawsko-pomorskie.pl lub na adres e-mail: ngo@kujawsko-pomorskie.pl

Dziękujemy za zgłoszenia i pozdrawiamy

Co warto wiedzieć o dziedziczeniu z subkonta w ZUS

Środki zgromadzone na subkoncie w ZUS i OFE podlegają podziałowi m.in. w razie rozwodu, unieważnienia małżeństwa, czy śmierci. Mogą być też wypłacone osobom wskazanym przez zmarłego albo spadkobiercom. Warto wiedzieć, gdzie i jakich formalności trzeba dopełnić, aby otrzymać pieniądze.
Subkonto w ZUS to część konta ubezpieczonego. Mają je osoby, które są członkami otwartych funduszy emerytalnych (OFE) albo urodziły się po 31 grudnia 1968 r. i nie przystąpiły do OFE. Jeżeli ubezpieczony nie przystąpił do OFE, to na subkonto w ZUS (tzw. II filar) trafia 7,3% podstawy wymiaru składki na ubezpieczenie emerytalne. A jeśli jest członkiem otwartego funduszu emerytalnego i złożył oświadczenie o przekazywaniu składek do OFE, to 2,92% składki emerytalnej przekazywana jest do OFE, a 4,38% na subkonto w ZUS. Członek OFE mógł też zdecydować, aby 7,3% składki emerytalnej było przekazywane wyłącznie na subkonto w ZUS. Może również zmienić dyspozycję przy okazji okna transferowego (najbliższe w 2024 r.)– informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.
Przystąpienie do OFE jest już nieobowiązkowe, a osoby, które wchodzą na rynek pracy, mają 4 miesiące na zawarcie umowy z wybranym funduszem. Jeśli nie podejmą takiej decyzji, to  część ich składki emerytalnej, w wysokości 7,3% podstawy wymiaru, będzie zapisana tylko na subkoncie w ZUS.

Jeśli nie pamiętamy jakie OFE wybraliśmy, możemy to sprawdzić na PUE ZUS

Kiedy i o czym ZUS informuje?

ZUS informuje osoby, które nie przystąpiły do OFE o obowiązku złożenia pisemnego oświadczenia o stosunkach majątkowych istniejących między daną osobą a jej współmałżonkiem oraz o tym, że mogą wskazać osoby uprawnione do otrzymania środków z subkonta po jej śmierci. Jeśli ubezpieczony złożył w ZUS taką informację, to po jego śmierci Zakład zawiadamia osoby uprawnione o możliwości złożenia wniosku o wypłatę środków. Ta sama zasada obowiązuje, gdy informację o osobach uprawnionych do dziedziczenia otrzymaliśmy z OFE po przekazaniu do ZUS w ramach tzw. suwaka bezpieczeństwa wszystkich środków zgromadzonych w OFE na 10 lat przed emeryturą.

Sposób dziedziczenia

Składki zapisane  na subkoncie lub w OFE mogą być dziedziczone przez małżonka czy osoby wskazane przez zmarłego. Połowa środków zgromadzonych na subkoncie w ZUS i OFE w okresie trwania wspólności majątkowej przekazywana jest na subkonto i rachunek w OFE współmałżonka. Pozostała część dzielona jest pomiędzy osoby wskazane przez niego za życia.  Jeśli zmarły nie dokonał takiego wskazania, to środki wchodzą w skład spadku. A jeśli zmarły nie pozostawał w związku małżeńskim, to wszystkie środki zebrane w OFE i na subkoncie są wypłacane osobom wskazanym za życia lub spadkobiercom. Osoby, które są członkami OFE, a także które urodziły się po 31 grudnia 1968 r. i nie przystąpiły do OFE, mogą za życia dokonywać zmian osób uposażonych i zmieniać ich udział procentowy
w dziedziczeniu zgromadzonych środków.  Warto na bieżąco aktualizować dane adresowe osób uprawnionych do dziedziczenia. Osoby, które są członkami OFE, nawet jeśli zadecydowały o zaprzestaniu odprowadzania składek do OFE taką zmianę dyspozycji powinny zgłosić w OFE.

Gdzie złożyć wniosek?

Jeśli zmarły osiągnął wiek emerytalny lub ma subkonto w ZUS i nie jest członkiem OFE, podział środków na wniosek osoby uprawnionej zaczyna się w ZUS. W pozostałych przypadkach w OFE. Warto mieć wiedzę, do którego OFE należał zmarły, bo w obecnym stanie prawnym ZUS może udzielić informacji małżonkowi lub dzieciom osoby zmarłej odnośnie jej członkostwa w OFE jedynie na podstawie prawomocnego postanowienia o stwierdzeniu nabycia spadku, lub zarejestrowanego aktu poświadczenia dziedziczenia – wyjaśnia Krystyna Michałek.
Jeśli podział środków zaczyna się w OFE, to w ciągu 14 dni od dokonania tego podziału, otwarty fundusz emerytalny powinien poinformować ZUS o osobach, na których rzecz podzielił środki zgromadzone na rachunku w OFE i ich udziale w tych środkach. Następnie ZUS w ten sam sposób podzieli środki zapisane na subkoncie. Zarówno w przypadku otrzymania zawiadomienia o podziale środków z OFE jak i wpływu do ZUS wniosku o wypłatę środków z subkonta, Zakład ma 3 miesiące na dokonanie podziału.
Inne zasady dziedziczenia środków obowiązują z chwilą wypłaty emerytury docelowej. Osoba, która przystępowała do OFE i której ZUS przyzna emeryturę z tytułu ukończenia powszechnego wieku emerytalnego 65 lat, może wskazać imiennie jedną lub kilka osób jako osoby uposażone, na rzecz których wypłacone będzie po jej śmierci jednorazowe świadczenie pieniężne– wypłata gwarantowana.
Jednak, gdy emeryt pozostający w związku małżeńskim wskaże osobę niespokrewnioną, to wymagana będzie pisemna zgoda współmałżonka. Zgoda nie jest wymagana, jeżeli jako osoby uposażone  emeryt wskaże dzieci własne, przysposobione, drugiego małżonka, rodziców (za rodzica uważa się także ojczyma, macochę oraz osoby przysposabiające) oraz przyjęte na wychowanie wnuki bądź rodzeństwo.  W sytuacji, gdy nie zostanie wskazana żadna osoba, to uposażonym będzie małżonek, o ile w chwili śmierci emeryta pozostawał z nim we wspólności majątkowej. W pozostałych przypadkach środki wchodzą w skład spadku. Wypłatę gwarantowaną można otrzymać tylko w okresie trzech lat od momentu wypłaty pierwszej emerytury docelowej. Po upływie 3 lat od podjęcia wypłaty – środki na subkoncie nie podlegają dziedziczeniu.

Krystyna Michałek

Rzecznik Regionalny ZUS

Województwa Kujawsko-Pomorskiego



Zapraszamy na "Zimowy Koncert"

Posiedzenie Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Rozwoju Gospodarczego

W dniu 12 grudnia 2022 roku o godz.14:30 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą, ul. Szkolna 1 odbędzie się posiedzenie Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Rozwoju Gospodarczego.

Tematem posiedzenia będzie: Opracowanie planu pracy komisji na 2023 rok.

LIV sesja Rady Miejskiej w Dobrzyniu nad Wisłą (nadzwyczajna)

Przewodniczący Rady Miejskiej na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r., poz. 559, 1005, 1079 i 1561), zwołuje pięćdziesiątą czwartą w VIII kadencji Sesję Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą, która odbędzie się w dniu 12 grudnia 2022 roku o godzinie 15:00 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą, ul. Szkolna 1.

  1. Otwarcie LIV sesji Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą
  2. Stwierdzenie quorum
  3. Przyjęcie porządku obrad LIV sesji Rady Miejskiej
  4. Podjęcie uchwały w sprawie:
    1) zmian budżetu Miasta i Gminy na 2022 rok; 
    2) określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2023 rok i zwolnień przedmiotowych w podatku od nieruchomości;
  5. Zakończenie obrad LIV sesji Rady Miejskiej

LV sesja Rady Miejskiej w Dobrzyniu nad Wisłą

Przewodniczący Rady Miejskiej na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz.559,1005,1079 i 1561), zwołuje pięćdziesiątą piątą w VIII kadencji Sesję Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą, która odbędzie się w dniu 20 grudnia 2022 roku o godzinie 10:00 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą, ul. Szkolna 1.

  1. Otwarcie LV sesji Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą
  2. Stwierdzenie quorum
  3. Przyjęcie porządku obrad LV sesji Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą
  4. Przyjęcie protokołu z LIII sesji Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą
  5. Sprawozdanie z działalności Burmistrza w okresie międzysesyjnym
  6. Sprawozdanie z działalności Przewodniczącego Rady o działalności podejmowanej w okresie międzysesyjnym
  7. Podjęcie uchwał w sprawach:
    1) zmiany statutów sołectw Gminy Dobrzyń nad Wisłą ; 
    2) przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2023;
  8. Przedstawienie uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym projekcie uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej  Gminy Dobrzyń nad Wisłą na lata 2023-2038
  9. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą na lata 2023-2038
  10. Przedstawienie uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy w sprawie opinii o projekcie uchwały budżetowej Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą na 2023 rok
  11. Dyskusja nad projektem uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Miasta i Gminy na 2023 rok
  12. Przedstawienie i głosowanie autopoprawek do projektu budżetu Miasta i Gminy na 2023 rok
  13. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Miasta i Gminy na 2023 rok
  14. Przedstawienie planów pracy stałych komisji Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą na 2023 rok
  15. Interpelacje i zapytania radnych
  16. Wolne wnioski i informacje
  17. Zakończenie obrad LV sesji Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą

Wyłoniono tegorocznego laureata nagrody im. Adama Adamandego Kochańskiego

Zgodnie z zapisami Regulaminu przyznania nagrody im. Adama Adamandego Kochańskiego, Burmistrz Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą informuje, że werdyktem Kapituły, laureatem Nagrody za 2022 rok został Klub Sportowy „Wisła”. Funkcjonuje on od 1948 roku, a w przyszłym obchodzić będzie 75 - lecie istnienia. To organizacja, która swoją ponad siedemdziesięcioletnią  działalnością na rzecz upowszechniania wybranych dyscyplin sportu i turystyki, stałego podnoszenia ich poziomu, przyczynia się do propagowania i promowania pozytywnego wizerunku gminy. Nagroda dla tej instytucji jest również wyrazem uznania, za dotychczasową wieloletnią pracę na rzecz propagowania sportu, a przede wszystkim piłki nożnej.

Nagroda im. Adama Adamandego Kochańskiego przyznawana jest na podstawie Uchwały Rady Miejskiej z 2019 roku oraz regulaminu przyznania Nagrody, według którego: „Celem nagrody jest uhonorowanie osoby albo jednostki organizacyjnej, która swoją postawą lub działalnością szczególnie przyczyniła się do promocji dobrego imienia Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą – historycznej stolicy Ziemi Dobrzyńskiej.”

Wręczenie nagrody odbędzie się w dniu 5 stycznia 2023 roku podczas Koncertu Świąteczno-Noworocznego.

 

Emerytury i renty ZUS wypłaci jeszcze przed świętami

Emeryci i renciści, którym ZUS  wypłaca świadczenia 25. każdego miesiąca, w grudniu otrzymają je przed świętami. Dotyczy to zarówno wypłat przekazywanych przez listonosza, jak i przelewów, które trafiają na rachunki bankowe.

Seniorzy, których termin płatności świadczenia wypada 25 grudnia, nie muszą się martwić, że zostaną bez pieniędzy na święta. ZUS zadbał o to by, emerytury i renty były wypłacone jeszcze przed Wigilią Bożego Narodzenia. Świadczenia doręczane przez listonoszy, trafią na pocztę 20 grudnia, a świadczenia przekazywane na konto 22 grudnia – informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego. Do końca grudnia pieniądze otrzymają także osoby, których termin wypłaty świadczenia przypada na 1 stycznia 2023 r. 28 grudnia ZUS przekaże środki na pocztę, a przelewy na rachunki bankowe zrealizuje 29 grudnia – dodaje rzeczniczka.
Coraz więcej osób otrzymuje świadczenie przelewem i nie musi czekać na wizytę listonosza. W województwie kujawsko-pomorskim poziom ubankowienia świadczeń długoterminowych wynosi 78 proc. Seniorów, którzy jeszcze nie mają konta w banku, ZUS zachęca, aby rozważyć wybranie bezpiecznej formy przekazywania świadczeń w formie przelewów.

Przy tej okazji wszystkim klientom Zakładu Ubezpieczeń Społecznych życzymy zdrowych, radosnych i pogodnych Świąt Bożego Narodzenia.

Krystyna Michałek

regionalny rzecznik prasowy ZUS

w województwie kujawsko-pomorskim

Płatnicy składek mają krótszy czas na przekazywanie korekt do ZUS

Od tego roku obowiązują nowe terminy, w jakich płatnicy składek mogą przekazywać korekty dokumentów rozliczeniowych ZUS DRA, ZUS RCA oraz ZUS RSA. Wiadomość z przypomnieniem o tej zmianie będzie na PUE ZUS.

Płatnicy mogą przekazywać korekty dokumentów rozliczeniowych za lata 1999-2021 - do 1 stycznia 2024 r.  Natomiast za okres od stycznia 2022 r. - do 5 lat od terminu płatności składki. Po tym czasie ZUS nie przyjmie korekt dokumentów rozliczeniowych. Dlatego warto jak najszybciej zweryfikować dokumenty rozliczeniowe przekazane do ZUS-u – informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.
ZUS oferuje wsparcie dla płatników składek. Pomoc w weryfikacji rozliczeń jak i wyjaśnienie zasad dotyczących korygowania dokumentów rozliczeniowych można uzyskać telefonicznie – w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) – tel. 22 560-16-00, podczas e-wizyty w ZUS, a także w dowolnej placówce ZUS. Płatnicy, którzy składają dokumenty przez program Płatnik lub e-Płatnik mogą także zwrócić się z wnioskiem o udostępnienie plików KEDU z danymi za okresy wcześniejsze niż te, które mają w swojej bazie danych.

Krystyna Michałek

regionalny rzecznik prasowy ZUS

w województwie kujawsko-pomorskim

Informacja ZUS: Ulga dla pracujących seniorów

Osoby, które po osiągnięciu wieku emerytalnego nie pobierają emerytury,  a nadal pracują, mogą skorzystać z ulgi dla pracujących seniorów. Pozostając w zatrudnieniu, nie będą płacić podatku dochodowego od przychodów do kwoty 85 528 zł rocznie, a rozliczający się według skali podatkowej do 115 528 zł.

Z ulgi dla pracujących seniorów mogą skorzystać osoby, które mają ustalone prawo do emerytury lub renty rodzinnej, lub nie mają. Podstawowym warunkiem uprawniającym do ulgi jest niepobieranie świadczenia z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych pomimo nabytych uprawnień emerytalnych i dalsza praca. Nie skorzystają więc z niej seniorzy, którzy osiągnęli powszechny wiek emerytalny, pobierają emeryturę i dorabiają- informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.
Uprawnionymi do skorzystania z PIT-0 są kobiety po ukończeniu 60. roku życia i mężczyźni po ukończeniu 65. roku życia pod warunkiem, że nie otrzymują emerytury ani renty rodzinnej z ZUS KRUS, zakładów emerytalnych służb mundurowych oraz uposażenia sędziego. By skorzystać z ulgi i nie płacić podatku dochodowego, trzeba też podlegać ubezpieczeniom społecznym np. z tytułu pracy na etacie, umowy zlecenia, czy z działalności gospodarczej opodatkowanej według skali, stawką liniową oraz ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych. Zwolnienie z podatku dotyczy także przychodów z tytułu zasiłku macierzyńskiego.
Seniorzy, niepobierający emerytury i rozliczający się według skali podatkowej będą płacić podatek od przychodów z pracy na etacie, zleceniu lub działalności gospodarczej dopiero po przekroczeniu 115 528 zł brutto (30 tys. zł kwoty wolnej + 85 528 zł ulgi).
By skorzystać z preferencji podatkowej, osoby na etacie i umowie zlecenia muszą także złożyć odpowiednie oświadczenie do swojego pracodawcy lub zleceniodawcy. Pracujący emeryt uwzględnia ulgę w rozliczeniu za 2022 r. lub wcześniej już na etapie zaliczek na podatek. Natomiast osoba prowadząca działalność gospodarczą będzie mogła dokonać ostatecznego rozliczenia dopiero w zeznaniu rocznym.

Krystyna Michałek

regionalny rzecznik prasowy ZUS

w województwie kujawsko-pomorskim

Posiedzenie Komisji Skarg, Wniosków i Petycji

W dniu 20 grudnia 2022 o godzinie 9:00 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą, ul. Szkolna 1 odbędzie się posiedzenie Komisji Skarg, Wniosków i Petycji.
Tematem posiedzenia będzie:

Rozpatrzenie skargi na działalność Burmistrza Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą.

Gmina Dobrzyń nad Wisłą z kolejnym dofinansowaniem

W środę 14 grudnia 2022 roku w Urzędzie Marszałkowskim w Toruniu odbyło się uroczyste podpisanie umów na dofinansowanie  inwestycji z zakresu gospodarki wodno- ściekowej, ze środków  Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich (PROW) na lata 2014- 2020.

Wśród beneficjentów znalazła się także Gmina Dobrzyń nad Wisłą, która otrzymała dotację na budowę oczyszczalni ścieków w Chalinie w kwocie 570 007 zł. Umowę z rąk marszałka Piotra Całbeckiego, wicemarszałka Zbigniewa Sosnowskiego i członka zarządu województwa Anety Jędrzejewskiej odebrał Burmistrz Miasta i Gminy Piotr Wiśniewski.

  • UMOWY PROW FOT. ANDRZEJ GOINSKI-1
  • UMOWY PROW FOT. ANDRZEJ GOINSKI-3
  • UMOWY PROW FOT. ANDRZEJ GOINSKI-5

Uroczyste otwarcie DDK "ŻAK" i Koncert Świąteczny

W sobotę 17 grudnia 2022 roku odbyło się uroczyste otwarcie Dobrzyńskiego Domu Kultury „ŻAK”, który w przeciągu ostatniego roku przeszedł spektakularną metamorfozę, za sprawą przeprowadzonej modernizacji i rozbudowy budynku, która możliwa była dzięki  dofinansowaniu w kwocie 739 457,31 zł ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020.

Symbolicznego przecięcia wstęgi dokonali Wiceminister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Anna Gembicka, Wicewojewoda Kujawsko-Pomorski Józef Ramlau, Członek Zarządu Województwa Kujawsko - Pomorskiego Aneta Jędrzejewska, Burmistrz Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą Piotr Wiśniewski, Przewodniczący Rady Miejskiej Krzysztof Pryciak oraz Dyrektor Dobrzyńskiego Domu Kultury „ŻAK” Katarzyna Lejmanowicz.

Gościem specjalnym uroczystości był reprezentant Polski w piłce nożnej Jacek Góralski.

Otwarcie połączone było z koncertem świątecznym, które uświetnione było występami zespołów i stowarzyszeń działających przy Dobrzyńskim Domu Kultury „ŻAK”.

Na scenie kolejno pojawili się: dzieci z grup tanecznych, grupa kabaretowa „Senioretro”, zespół „Złoty Kłos”, Zespół „Aktywni Dobrzyniacy 55 plus” oraz Dobrzyńska Orkiestra Strażacka.

Na koniec zaproszono wszystkich na słodki poczęstunek.

  • Uroczyste otwarcie DDK ZAK
  • Uroczyste otwarcie DDK ZAK
  • Uroczyste otwarcie DDK ZAK
  • Uroczyste otwarcie DDK ZAK
  • Uroczyste otwarcie DDK ZAK
  • Uroczyste otwarcie DDK ZAK
  • Uroczyste otwarcie DDK ZAK
  • Uroczyste otwarcie DDK ZAK
  • Uroczyste otwarcie DDK ZAK
  • Uroczyste otwarcie DDK ZAK
  • Uroczyste otwarcie DDK ZAK
  • Uroczyste otwarcie DDK ZAK
  • Uroczyste otwarcie DDK ZAK
  • Uroczyste otwarcie DDK ZAK
  • Uroczyste otwarcie DDK ZAK
  • Uroczyste otwarcie DDK ZAK
  • Uroczyste otwarcie DDK ZAK
  • Uroczyste otwarcie DDK ZAK
  • Uroczyste otwarcie DDK ZAK
  • Uroczyste otwarcie DDK ZAK
  • Uroczyste otwarcie DDK ZAK
  • Uroczyste otwarcie DDK ZAK
  • Uroczyste otwarcie DDK ZAK
  • Uroczyste otwarcie DDK ZAK
  • Uroczyste otwarcie DDK ZAK
  • Uroczyste otwarcie DDK ZAK
  • Uroczyste otwarcie DDK ZAK
  • Uroczyste otwarcie DDK ZAK
  • Uroczyste otwarcie DDK ZAK
  • Uroczyste otwarcie DDK ZAK
  • Uroczyste otwarcie DDK ZAK
  • Uroczyste otwarcie DDK ZAK
  • Uroczyste otwarcie DDK ZAK

Przekazanie sprzętu komputerowego zakupionego w ramach projektu grantowego „Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – Granty PPGR”


Informujemy, iż w dniu 22.12.2022 r. o godzinie 13:00 w Dobrzyńskim Domu Kultury Żak nastąpi przekazanie sprzętu komputerowego beneficjentom projektu grantowego „Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – Granty PPGR”.

Zakup sprzętu przez Gminę Dobrzyń nad Wisłą został zrealizowany w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 Osi Priorytetowej V Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia REACT-EU działania 5.1 Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia dotycząca realizacji projektu grantowego „Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – Granty PPGR”.

Beneficjentami programu są dzieci rodzin osób zatrudnionych w zlikwidowanych PGR w zakresie dostępu do sprzętu komputerowego oraz dostępu do Internetu w ramach reakcji Unii Europejskiej na pandemię COVID-19.

W ramach projektu zakupiono zestawy komputerowe, laptopy oraz tablety.

Godziny otwarcia Kasy Urzędu

Informujemy, iż w dniu 23 grudnia 2022 r. (piątek) Kasa Urzędu Miasta i Gminy w Dobrzyniu nad Wisłą będzie czynna do godz. 10:30

Godziny otwarcia Urzędu

Informujemy, iż w dniu 23 grudnia 2022 r. (piątek) Urząd Miasta i Gminy w Dobrzyniu nad Wisłą będzie czynny do godz. 12:00

Życzenia z okazji Świąt Bożego Narodzenia

Życzenia z okazji Świąt Bożego Narodzenia

Godziny otwarcia Kasy Urzędu

Informujemy, iż w dniu 30 grudnia 2022 r. (piątek) Kasa Urzędu Miasta i Gminy w Dobrzyniu nad Wisłą będzie nieczynna.

 

Posiedzenie Komisji Skarg, Wniosków i Petycji

W dniu 29 grudnia 2022 roku o godz.14:00 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą, ul. Szkolna 1 odbędzie się posiedzenie Komisji Skarg, Wniosków i Petycji.
Tematem posiedzenia będzie:
  1. Rozpatrzenie skargi na działalność Burmistrza Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą.

LVI sesja Rady Miejskiej w Dobrzyniu nad Wisłą (nadzwyczajna)

Przewodniczący Rady Miejskiej na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r., poz. 559, 1005, 1079 i 1561), zwołuje pięćdziesiątą szóstą w VIII kadencji Sesję Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą, która odbędzie się w dniu 29 grudnia 2022 roku o godzinie 15:00 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą, ul. Szkolna 1.

  1. Otwarcie LVI sesji Rady Miejskiej Dobrzyń nad Wisłą
  2. Stwierdzenie quorum
  3. Przyjęcie porządku obrad LVI sesji Rady Miejskiej
  4. Podjęcie uchwały sprawie zmian budżetu Miasta i Gminy na 2022 rok
  5. Zakończenie obrad LVI sesji Rady Miejskiej

Ocena okresowa przydatności wody do spożycia

Ocena Okresowa przydatności wody do spożycia przez ludzi Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Lipnie z dnia 27 grudnia 2022 r.

Godziny otwarcia Urzędu

Informujemy, iż w dniu 30 grudnia 2022 r. (piątek) Urząd Miasta i Gminy Dobrzyń nad Wisłą będzie czynny do godziny 13:00

Sprzęt zakupiony w ramach Grantu PPGR rozdany

22 grudnia 2022 r. w Gminie Dobrzyń nad Wisłą w DDK Żak wręczono mieszkańcom sprzęt komputerowy zakupiony w ramach projektu „Granty PPGR – Wsparcie dzieci i wnuków byłych pracowników PGR w rozwoju cyfrowym”. 60 osób obdarowanych zostało laptopami, komputerami osobistymi oraz tabletami, których łączna wartość wyniosła ponad 145.000 złotych. Grant przysłuży się rodzinom gmin popegeerowskich, w szczególności dzieciom, w zakresie dostępu do sprzętu komputerowego oraz Internetu. W dobie pandemii COVID-19 naznaczonej pracą oraz nauką zdalną, wsparcie takie staje się nieocenione w procesie realizacji obowiązków szkolnych przez małoletnich.

Sprzęt komputerowy wręczał Burmistrz Miasta i Gmina Dobrzyń nad Wisłą Piotr Wiśniewski w towarzystwie Dyrektor Biura Poselskiego Poseł Anny Gembickiej, Pani Magdaleny Nowak.

Sprzęt komputerowy został dofinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej V Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia REACT-EU, działania 5.1 Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia.

 

  • DSC_0059
  • DSC_0061
  • DSC_0062
  • DSC_0064
  • DSC_0065
  • DSC_0067
  • DSC_0068
  • DSC_0070
  • DSC_0072
  • DSC_0073
  • DSC_0075
  • DSC_0078
  • DSC_0080
  • DSC_0082
  • DSC_0084
  • DSC_0086
  • DSC_0087
  • DSC_0090
  • DSC_0091
  • DSC_0092
  • DSC_0093
  • DSC_0094
  • DSC_0095
  • DSC_0096
  • DSC_0097
  • DSC_0098
  • DSC_0100

Komunikat Nr 2 PPIS w Lipnie z dnia 02.12.2022 r. - Woda przydatna do spożycia

PAŃSTWOWY POWIATOWY
INSPEKTOR SANITARNY W LIPNIE

Komunikat Nr 2
PPIS w Lipnie dnia 02.12.2022 r.

dotyczący zaleceń w związku z poprawa jakości mikrobiologicznej
wody z Wodociągu publicznego Grochowalsk, gm. Dobrzyń nad Wisłą

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Lipnie informuje, że zostały pobrane kontrolne próbki wody z Wodociągu publicznego Grochowalsk, gm. Dobrzyń nad Wisłą ze stałych punktów poboru wody.
Na podstawie przedłożonych w dniu 02.12.2022. sprawozdań z przedmiotowych badań stwierdzono, że jakość mikrobiologiczna wody odpowiada wymaganiom rozporządzeniem Ministra Zdrowa z dnia 7 grudnia 2017 r. w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi (Dz. U. Z 2017, poz. 2295).
W związku z powyższym Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Lipnie zezwala na używanie wody z Wodociągu publicznego Grochowalsk, gm. Dobrzyń nad Wisłą bez ograniczeń.

Woda do spożycia może być znowu używana w pełnym zakresie.

Poniżej pełna treść komunikatu PPIS w Lipnie

Ocena okresowa przydatności wody do spożycia

Ocena Okresowa przydatności wody do spożycia przez ludzi Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Lipnie z dnia 27 grudnia 2022 r.

Zawiadomienie o zakończeniu postępowania NHŚ.9020.1.2.05.6.2022

PAŃSTWOWY POWIATOWY INSPEKTORA SANITARNY W LIPNIE

Znak sprawy: NHŚ.9020.1.2.05.6.2022
L. dz 4090

Lipno, dnia 02.12.2022 r.
Egz. nr 1

Gmina Dobrzyń nad Wisłą
ul. Szkolna 1
87-610 Dobrzyń nad Wisłą

Zawiadomienie o zakończeniu postępowania

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Lipnie informuje, że zakończył postępowanie w sprawie zmiany terminu wykonania obowiązków decyzji PPIS w Lipnie  nr 177/2022 z dnia 09.12.2022 r. dotyczącej jakości wody z Wodociągu Publicznego Chalin, gm Dobrzyń nad Wisłą

(…)

Pełna treść zawiadomienie do pobrania poniżej: